Wanneer je niet tevreden bent met het oordeel van de klachtencommissie, kun je de klacht indienen bij de Geschillencommissie Geestelijke Gezondheidszorg, waarbij MET ggz is aangesloten. De klacht kan online worden ingediend via https://www.degeschillencommissiezorg.nl/komt-u-niet-tot-een-oplossing/, of per post worden ingediend via:
Postbus 90600
2509 LP Den Haag.
Hieraan zijn kosten verbonden. De termijn om een klacht bij de Geschillencommissie in te dienen is 12 maanden, te rekenen vanaf de datum waarop je de klacht bij MET ggz indiende.
Als jouw klacht betrekking heeft op een BIG-geregistreerde hulpverlener, kunt je als klager een tuchtklacht indienen bij het Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg.
Je kunt als klager in geval van een verondersteld misdrijf of veronderstelde overtreding aangifte doen bij de politie. Dit laat onverlet dat MET ggz conform haar eigen beleid zelf ook aangifte kan doen wanneer ons dit passend lijkt.